Zulmün tarihinden kayıtlar-1



Mükellef ilan oldu gelin dediler
Cehennem deliğine girin dediler
Yeni de kartımı aman elime de verdiler



Aman da beyim vay efendim bu nasıl emir
Kapandı kapılar sürüldü demir
Aman da beyim vay efendim künyem yazıldı
İlet mezarlığına kabrim kazıldı

Mükellefin önüne astılar bayrak
Ankara'ya gitti gelmedi evrak
Elli binliği verem sürgünden bırak

Aman da beyim vay efendim bu nasıl emir
Kapandı kapılar, sürüldü demir
Aman da beyim vay efendim künyem yazıldı
İlet mezarlığına kabrim kazıldı

Mükellefin önünde yerli de kantarlar
Anafora dadanmış gavur muhtarlar
Mükelleften kaçanı sürgün yaparlar

Aman da beyim vay efendim bu nasıl emir
Kapandı kapılar sürüldü demir
Aman da beyim vay efendim künyem yazıldı
İlet mezarlığına kabrim kazıldı

Bir başka sanatçıdan:


Ağıt, 18 Ocak 1940 tarihli, 3780 sayılı Milli Korunma Kanunu çerçevesinde, zorla madenlerde ağır koşullarda çalıştırılan  emekçi yurttaşların ağıdıdır.
Murat Kara, "Son Mükellefler" adlı, Ereğli Kömür Havzasında Zorunlu Çalıştırma 1940-1947 alt başlıklı kitabıyla konuyu işler. (Ares Yayınları, Araştırma Dizisi)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

12 Eylül bildirisinin tam metni

15 Temmuz darbe girişimi bildirisinin tam metni